Günün Tarifi : Kaşarlı Mantar Sote

Yine başladık bir pazartesiye dediğinizi duyar gibiyim 🙂

Her günün kendine has güzelliğini yaşayabilmek adına gelin bugün çok kolay ve lezzetli bir tarifimizi deneyelim.. Planlı yemek kabüllerinde ve ya mantar yemeyi özlediğiniz dönemlerde basitçe hazırlayabileceğiniz çok lezzetli bir tarifim var sizin için..

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

İtiraf etmeliyim ki , mantar ile tanışmak çok yakın zaman dayanır 🙂 Tadını bilmeden reddettiğim lezzetlerden biriydi mantar..Ya tariflerden ya servisten kaynaklı pek hazzetmemiştim yıllar yılı. Ancak bir yemek davetim sırasında denemek üzere aldığım bir paket mantar benim için dönüm noktası oldu..

Besin değeri yüksek, sayısız faydası olan ve sofralarda hem ana yemek hem de yardımcı yemek olarak rahatlıkla sunabilirsiniz. Ben genellikle köfteli, etli ana yemeklerin öncesinde pilav ile birlikte servis ederim..Hem sunumu şık hem de pilav ile iyi bir ikili oluşturur..

Neler koyuyorum 🙂

* 1 paket temizlenmiş mantar ( 400 gram)

* 3 adet büyük domates

* 3 adet çarliston biber

* 1 yemek kaşığı domates salçası

* 8 kaşık rendelenmiş kaşar peyniri ( Yaklaşık 150 gram)

* İsteğe bağlı 2 diş sarmısak

* 3 yemek kaşığı sıvı yağ

* 1 tatlı kaşığı tuz

Nasıl yapıyorum 🙂

Önce biberleri çekirdek kısımlarını çıkarıp ince ince doğruyorum ve tavaya koyduğum yağ ile birlikte kavuruyorum. Bir yandan domateslerin kabuklarını soyarak küp küp doğruyorum ve biberler yanmadan ama kavrulmaya başladığında domatesleri ekliyorum ve güzelce karıştırıp ikisini kendi suyu ile pişmeye bırakıyorum. Mantarları güzelce yıkayıp, şerit şerit doğruyorum ve domates-biber güzel bir şekilde pişince mantarı da ekleyip pişmeye bırakıyorum. Domates rengi yetetrince kırmızı değilse salçayı ekleyerek rengini zenginleştiriyorum. Sarmısak seviliyor ise bu esnada içine koyabiliriz. Tuzunu da eklemeyi unutmuyoruz ve 15 dk pişiriyoruz ..

Servis için ne öneriyorum 🙂

Yukarıda anlatılan kısım ile yemek pratikte tamamlanmıştır ve servis edilebilir ancak ben hem şık hem de lezzetli olsun diye mantar sote pişince küçük güveç kaplarına boşaltıyorum ve üzerinde ikişer kaşık rendelenmiş kaşar ilave ediyorum ve fırın tepsisine dizip bir 10 dk kaşarlar eriyinceyedek fırında bırakıyorum ..Fırından çıkar çıkmaz sofraya getirip pilav ile servis ediyorum ..Yaklaşık 4 güveç için tarifimiz yeterli gelmektedir..

Püf noktalarına gelince;

1- Mantar piştikçe suyunu bırakan bir gıdadır ve bunun için su eklememeyi öneririm.

2- Pişme esnasında mutlaka tuzu eklemeniz gerekmekte çünkü sonradan tuzu ne yazık ki tam anlamıyla yemeğe yediremiyorsunuz..

3- Kaşar ekledikten sonra fırında gözetimde bekletmenizi öneririm çünkü aşırı eridiğinde yemek ile bütünleşip şık görüntüsünü kaybedebiliyor..

4- Eğer servis süresinde daha var ise kaşarı da döküp son 5 dk da fırını ısıtabilirsiniz.

Afiyet olsun , mutluluk ailenizden, lezzet sofranızdan eksik olmasın 🙂

Bir Mühendisin Mutfağı’ndan ..

Günün Tarifi : Kaşarlı Mantar Sote” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

