Günün Tarifi : Kısır

Bugünün tarifi de annemle başbaşa kaldığımızdaki lezzetlerimizden..Bir çok çeşidi, bir çok tarzı vardır ama bana göre en hafif ve en çok yenilebilir olanı bu..Hem de çok pratik..

Benden söylemesi kız kıza toplantıların vazgeçilmezi olsa da eşiniz için akşam yemeği alternatifi olacaksa yanında bir ızgara çeşidi de bulundurun derim 🙂 Zira çok feminen bir lezzettir kendileri..

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Neler koyuyorum 🙂

* 3 bardak kısırlık bulgur

* 1 lt kaynamış su

* 2 kaşık domates salçası

* 3 yemek kaşığı zeytinyağı

* 1 büyük kuru soğan

* Yarım demet taze soğan

* Yarım demet kıvırcık

* 2 orta boy domates

* 1 salatalık

* Tuz, karabiber

* 1 limon

* Nar ekşisi

Nasıl hazırlıyorum 🙂

Kısırlık bulguru geniş ve derin bir tencereye boşaltıp üzerine kaynamış suyu üzerini kaplayacak şekilde döküp 20 dk bekletiyoruz. Diğer taraftan zeytinyağında küp küp doğaradıgımız soğanları hafif kavurup, domates salçasını koyuyor ve iyice karıştırıyoruz. Kısırlık bulgur şiştiğinde güzelce karıştırıp salçalı soğanları ekliyor ve iyice homojen kıvama getiriyoruz.

Kıvırcık, yeşil soğani domates ve salatalıkları da güzelce ince ince salata haline getirdikten sonra limon, tuz ve nar ekşisi ile güzelce karıştırıp bulgura ekliyoruz. Hepsini güzelce birleştirdikten sonra lezzet hazır 🙂

Servis için ne öneriyorum 🙂

Ben genelde kaseye bastırıp genişçe bir tabaga boşaltıyorum yanına da maydonoz ve dere otu ile süsleyerek servis ediyorum..Bir de kıtır kıtır turşu ve buz gibi ayran oldu mu işte bu 🙂

Bir  Muhendisin Mutfagı’ndan ..

Bir Cevap Yazın

