Gezelim Görelim : Maldivler …

Sevgili nereyegeldik.com okurları,

Uzun süreden beri blogumuzda yazılarımı paylaşamamamın çok güzel bir nedeni vardı bir çoğunuzun bildiği gibi: Evlilik 🙂

Bu sene balayını da fırsat bilip uzak diyarlardan birine gittik. Sevgili arkadaşım İlker ile konuşurken de neden biz gezdiğimiz, gördüğümüz yerleri yazmayalım ki diye düşünmeden edemedik ve ilk olarak ben paylaşayım istedim. Okurlarımızdan da gezdiği , gördüğü, özellikle tatil amaçlı uzak & yakın önerdiği yerleri yazmalarını dört gözle bekliyoruz tabii …

YERYÜZÜNDEKİ CENNET : MALDİVLER

Bu tabiri pek çok kere duymuşsunuzdur hem interaktif mecralardan hem de gidenlerden görenlerden . Gerçekten yeryüzündeki bir yere ancak bir sıfat bu kadar yakışır. Daha adaya ilk adımınızı atmanız ile birlikte bu sıfatın hakkını verdiğini hissediyorsunuz.

Dünyanın en iyi havayollarından biri olan Emirates’in Dubai aktarmalı karşılıklı seferleri bulunuyor. İstanbul -Dubai 3 saat, arada duty free alışverişine bile imkan tanımayacak kadar kısa bir süre sonra Dubai-Male 3.5 saat . Uçaklar çok konforlu ve zamanın nasıl geçtiğini anlayamayacagınız derecede iyi misafir ediliyorsunuz. Bir de Quatar Havayolları alternatifi bulunuyor. Uçuş için Emirates tercih edildiğinde yaklaşık kişi başı 1.100 euro bedel ödenmesi gerekiyor, diğer havayollarında döneme göre 700-900 euro arasında fiyatlar mevcut olabiliyormuş.

Male’ye indiğinizde adalardaki atmosferin tam tersi bir izlenime kapıldığınızı söylemeden geçemeyeceğim. Her ne kadar pasaport ve giriş işlemleri kısa sürse de havalimanında 1 saatten fazla dayanabilmek imkansızdır diye düşünüyorum. Çok sıcak, temiz oldugu söylenemeyen ve boğucu bir ortam mevcut merkezde. Bir de Male’ye kesinlikle alkollü ürünler sokmak yasak.. Neyse ki kısa prosedürden sonra en fazla yarım saat bulundugumuz havalimanından otelimizin güler yüzlü personelleri karşıladı ve el çantamıza kadar taşıyarak bizi tekneye götürdü. 30 dk’lık bir tekne yolculuğu sonrası büyüleyici güzellik bize kollarını açmıştı 🙂

Bu arada benim daha önce rastlamadıgım bir adet mevcuttu hem uçakta, hem teknede, otele girişte kısacası her yerde. Sıcak ve dezenfekte edilmiş el havlularını maşa ile misafirlere verip ellerini sildikten sonra geri topluyorlardı. Zaman zaman rahatsız oldumu belirtmeliyim.

Sitemizin genel amacı yemek içmek kısmına gelmeden kısa bir ada turu yaptıracak olursam ; Maldivler yaklaşık 1100 adacıktan oluşan bir yerleşim yeri , 220 tanesinde yerel halk, 110 tanesinde ise turistik tesisler mevcut. Geri kalanı halen boş durumda. Biz uzak doğu ve Maldivlerde oldukca iyi hizmet veren Anantara’yı tercih ettik. Oda olarak da water villa denilen su üzerindeki odaları. Tesisin ilgisi, hizmeti ve temizliği çok çok iyiydi. Zaten Maldivler’de pek çok tesis 5 yıldız standartında ancak gitmeden mutlaka yorumları ve genel izlenimleri edinmekte fayda var çünkü hatırı sayılır bir bütçeyi zaten her tesis için vermek gerekiyor, bir miktar daha ödün vererek çok daha yüksek standarttaki tesisler bulunabilir. Bu anlamda biz seçimimizden çok memnun kaldık. Otel için iki kişi oda- kahvaltı seçeneği ile 5 gece su üzerindeki seçeneklerde 2.000 eurodan başlayıp, 4.000 euroya çıkan seçenekler mevcut.  Kumsal odaları biraz daha uygun olabiliyor. Dediğim gibi tercihe ve arayışa göre bir tesis tercih edilebilir. Toplam olarak bakıldığında böyle bir gezi için 4.500 euro dan başlayan bir bütçe ayırmak şart, tabii biraz da elinizde akşam ve öğle yemekleri için bütçeniz olmalı …Az bir bütçe olduğu söylenemez ama mutlaka bir yerlerden fedakarlık ederek katlanılabilir diye düşünüyorum..Her giden böyle söylüyorsa mutlaka bir gerçek vardır diye düşünmeli özellikle balayı için …

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Aslında genel olarak internette, kartpostallarda gördüğümüz gibi turkuvaz bir deniz, bembeyaz kum , tropikal ağaçlar ve ılıman bir iklim ..Hatta şöyle özetlemem gerekirse gördüğünüz ve izlediğinizdeki hazzı denize girince alamıyorsunuz çünkü gerçekten dokunmaya kıyılamayacak bir ortam söz konusu. Adanın yüksek sezonu Ocak-Mart olsa da balayı mevsimi genelde Haziran-Eylül oldugundan doluluk yüksekti, doğa da buna izin veriyordu güneş ve deniz anlamında. Snorkel, Kano, Kayak, Scuba Diving mutlaka denenmesi gereken aktivitelerden…

Yemeklere gelecek olursak ; ada deniz mahsulleri sevenler için bulunmaz bir cennet. Ancak benim gibi vejeteryan beslenenler için hayalkırıklığı 🙂 Genellikle tüm tesislerde olduğu gibi bizde de Japon, Thai, İtalyan ve Çin restoranları mevcuttu.  Biz genellikle İtalyan Restoranında ( Terazzo) akşam yemeklerini yesek de , aslında Thai yemeklerinde otel daha başarılı idi. İtalyan restoranında her çeşit makarna ve pizza bulunurken öne çıkanlar Capresse Pizza ve Pesto Ravioli oldu. Ayrıca fotoğraflardan göreceğini gibi tavuk ızgarası ve sosu da damak zevkini tamamlıyordu. Japon Restoranında ise ( Geckos) özellikle Japon pizzaları ve TeppenYakki ( demir tavada ızgara) özellikle seçilmesi gerekenlerden. Baan Hura tamamen bir Thai restoranı olmakla birlikte mekanın en favori yiyeceği “Prawn Noodle” (Karidesli Noodle).

Aslında Maldivlere özgü nasıl yiyecekler var dersek tamamen dünya mutfağı diyebiliriz yani aç kalmak mümkün değil ancak fiyatları Türkiye’ye kıyasla biraz daha tuzlu. Yani bir akşam yemeği 2 ana yemek ve 1 şişe şarap dersek yaklaşık ortalama 200 dolar olabiliyor çünkü fiyatların üzerine %10 servis bedeli %3.5 vergi ekleniyor. Belki oraya özgü tropik meyvelerden bahsedebiliriz … Genellikle içi jel gibi beyaz bir zarla kaplı ve çekirdekli meyveler ağırlıkta. İklim gereği dış kabukları kalın ve dikenli. Özellikle rambutan denilen bir meyve favorimiz oldu. Dışı dikenli, kırmızı, kalın kabuklu ancak kabugu kırılınca bir lezzet sizi bekliyor. Bir de yenilen ve içilen iki ayrı cins hindistan cevizi mutlaka denenmeli.

Maldivler yeryüzündeki tüm güzellikleri cömertçe sunan bir yer. Ancak tamamen arınma, dinlenme ve huzur için tercih edilmeli çünkü saat 21.00 itibari ile tüm hayat sona eriyor denilebilir özel müzikli akşamlı saymazsak . Yolu uzun, bir tatil için bütçesi de oldukça tuzlu gelebilir ancak insanın ölmeden önce yapması gerekenlerden biri diye tabir edebileceğim bir tatil ..

Tüm okurlardan tatillerini ve izlenimlerini merakla bekliyoruz 🙂

Herkese iyi tatiller …

Gezelim Görelim : Maldivler …” üzerine 7 yorum

1. Aynen.. Kuru bir yazı.. Ne fotoğraf ne de net bir örnekleme mevcut.. Yediğiniz bir yemek yaptığınız bir etkinlik, bir kaç ip uçu..vs. gibi birşeyi anlatsaydınız ayrıntılarıyla daha bilgilendirici ve okuması daha keyifli bir yazı olabilirdi.. Yüzeysel bir yazı olmuş..

2. Çok güzel geçmiş .
    Biz de Temmuz ayında Conrad otel de kaldık, Rangali adasında, o kadar çok araştırdık ki sormayın. Peninsula tur aracılığı ile gittik ve inanılmaz memnunuz özellikle Deren hanımdan. Bloguma çekildiğimiz tüm resim ve videoları koydum.
    Su altında çekimler yaptık balıkların içinde, şnorkelling turu, yunus izlemeye gittik, denizin 5 metre altındaki restoranda yemek yedik köpek balıklarının içinde, denizin ortasında masaj yaptırıp jakuziye girdik …vs daha bir sürü harika aktivite. Eğer merak ederseniz beklerim bir göz atın umarım gitmek isteyenlere faydası dokunacaktır, fiyatı , en iyi mevsimler, otelin hediye verdikleri hepsi var.
    Bu arada yeni yeni başladım blog işine yardımlarınızı ve lütfen yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.

3. öncelikle çok faydalı bir paylaşım olmuş bunun için teşekkür ederim ben maldivler için aeroflot firmasıyla bir uçuş planı yaptım yalnız dönüş uçuşunu 3 gün sonraya aldılar bu yüzden de tatil yaptığım adadan maleye geçip orda 2 3 gün daha geçirmeyi düşünüyorum sizce malede kalmayıp thy nin direk uçuşunumu almalıyım yoksa tatilimi male de 2 3 gün daha uzatarak mı tamamlamalıyım şimididen teşekkür ederim cevaplarınız için saygılar