BABALIK – PEYNİR HELVASI

Çanakkale’ye yapmış olduğum seyahatte hem Çanakkale ve çevresini etraflıca gezme şansı buldum hem de mesleki anlamda çok tatmin oldum zira bundan sonra sizlere aktarmaya çalışacağım 4-5 mekân Çanakkale ve Çanakkale’ye ait lezzetlere ait mekânlara olacak. Çanakkale’nin yöresel lezzeti “Peynir Helvası” yazımıza geçmeden Çanakkale hakkında birkaç detay vermek istiyorum.

İlk kez ziyaret etme şansı bulduğum şehir beni tek kelimeyle büyüledi ve burada yaşayanlar ne kadar şanslı dememe sebep oldu, uzun sahil şeridi, tarihi dokuya sahip çıkılması, üniversite, bir çok şehre örnek olacak iyi belediyecilik, modern yapısı, her türlü sosyal ihtiyacınıza cevap veriyor olması, sıcakkanlı, doğal insanları ve İzmir, İstanbul gibi büyük şehirlere yakınlığı benim böyle düşünmememdeki başlıca sebepler. Kesinlikle görmenizi tavsiye ediyorum. Birde belki en önemlisi Kurtuluş Savaşındaki destansı gerçeklerin geçtiği mekânlara ev sahipliği ediyor olması. Bunu ayrıca başka bir Çanakkale yazımda ele alacağım.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Gelelim Peynir Helvasına 🙂 Çanakkale’ye gittiğiniz de Peynir Helvası yemeden asla dönmeyin. Peynir helvası koyun sütünden yapılan ve farklı bölgelerde yapılsa da Çanakkale’ye özgü bir tatlıymış. Peynir helvasının fırınlanmış ve fırınlanmamış olarak 2 çeşidi mevcut ama ben fırınlanmış olanını yemenizi tavsiye ederim. Üstü kızarana kadar fırında tutulan helva ağzınızda müthiş bir lezzet patlaması yaratıyor. Peki, nerde yedik? Çanakkale ve peynir helvası denince akla ilk gelen yer, 1912 yılından beri bu işi yapan “Babalık” . Ama hangisi?  Yalı caddesi üzerinde No:43 ve 47 ‘de yer alan 2 farklı Babalık Peynir Helvacısı var biraz araştırınca her iki dükkânında dedelerinin mesleklerini sürdüren farklı torunlar olduğunu öğrendim ama işletmeler ayrı. Tercih sizin! Hikâyeleri de şu şekilde;

“ Reyhan HÜSMENOĞLU (1882 – 1973) 1912 yılında anne baba ve kardeşlerini Kosova da bırakarak akrabalarının yanına Türkiye’ye gelmiş. İlk zamanlarda kuru fasulye, köfte, koyun yoğurdu ve peynir helvası yapan küçük bir dükkân açmış.
İlerleyen zamanlarda artan talep üzerine işlerini peynir helvası ve koyun yoğurdu üzerinde yoğunlaştırmış. Yardım severliği ve güler yüzlülüğü ile herkesin sevgilisi olmuş ve bu nedenle askerler ve çevre halkı “BABALIK” lakabını takmış. Meyve ve yoğurt ağırlıklı beslenmesi sayesinde uzunyıllar yaşamış. 1973 yılında merdivenlerden düşüp beyin kanaması geçirmiş ve hayata gözlerini yummuş. Şimdi torunları O’nun mirasını devam ettirmekte. ”

Ben tatlıyı beğendim, ama çok şekerli ve peynir yoğunluğu nedeniyle ağır bulanlarda oldu genel anlamda beğeni kazandı. Peynir Helvasının kilosu 14 TL ve sipariş verdiğiniz takdirde Türkiye’nin neresinde olursanız olun size kargo ile gönderebiliyorlar. Bu tatlı evde yapılamaz mı acaba diyenler bir Çanakkalelinin ağzından tarifimiz aşağıda 🙂

Adresi -1: Yalı Cad. No:47 PK:17100 Merkez, Çanakkale

Telefon Numarası: +90 286 217 36 10

Adresi -2 : Yalı Cad. No:43 PK:17100 Merkez, Çanakkale

BABALIK – PEYNİR HELVASI” üzerine 14 yorum

  1. Cok merak ettim ve evde yapmayı deneyeceğim; tabi olmayacak ve sipariş vericem ama 🙂
    teşekkurler

  2. Yıllar önce bir Çanakkale gezimde ben de tatmıştım, gerçekten muhteşem bir tatlı. Sonra nerede denediysem aynı tadı bulamadım. Evlere servis yaptıklarını bilmiyordum, hemen sipariş vereceğim 😀 Çok teşekkürler..

  3. Bir çanakkale li olarak herinsanın mutlaka tatması gereken bir tatlıdır özellikle fırınlanmış olanı çok lezzetlidir
    günlük olanı tercih ediniz

Yorum bırakın