EVDE T-BONE STEAK

Bugün sizlere , öğrencilik yaşantısının ve devamında iş hayatındaki yalnız yaşamın kendisini amatör aşçılığa ittiği aramıza yeni katılan yazarımız Mustafa ZİLELİ’yi taktim etmekten mutluluk duyarım. Mustafa, dökme demir tavada harikalar yarattı ve harlı ateşte lokumlaşan dana pirzola tarifini bizler için paylaştı.

EVDE T-BONE STEAK

Et pişirmede sonucu etkileyen çok sayıda değişkenin mükemmel kombinasyonunu bulmak için çıktığım yolculuğun henüz başında sayılırım. Aslında herşey sadık yoldaşım dökme demir tavamla yollarımızın kesişmesiyle başladı. Mangaldaki tadı hiçbir zaman yakalayamayacağını bilse de çizgisini bozmayan, pes etmeyen demir tavama selam ediyor ve lafı uzatmadan seyir defterimden T-Bone Steak sayfasını açıyorum.

Alet, Edevat:

Öncelikle evde ızgara yapacaksanız mutlaka dökme demir tava edinmelisiniz. Eğer demir tavanız yoksa kendinize bir iyilik yapın, altınınızı bozdurun, avans alın, kredi çekin, bulun buluşturun, alın bir tane. Bunun yanı sıra tahta veya silikon maşaya ihtiyacınız olacak. Et pişerken asla ama asla çatal yada bıçakla dürtülmez, çevrilmez. Bir miktar da alüminyum folyo gerekiyor.

Malzemeler:

Ben bu defa T-Bone Steak kullandım ancak en lezzetlisi kuşkusuz bonfiledir. Tercihinize göre antrikot da olabilir. Bahsettiğim bu etlerin marinasyona ihtiyacı yoktur. Etin kalınlığına gelecek olursak, bence 3 cm idealdir. Bir miktar da tuz ve karabiber hazır edin. Bu kadar. Yağ kullanılmaz, anlamsızdır.

Hazırlanışı:

Öncelikle eti tavaya atmaya hazır hale getirmemiz lazım. Bunun için etin oda sıcaklığına gelmesi gerekiyor. Et soğukken tavaya atılırsa içi pişmez, dışı da yeteri kadar mühürlenmez. En güzeli eti dolaptan çıkarıp oda sıcaklığına gelene kadar kendi haline bırakmaktır. Yine de aceleniz varsa mikrodalgada ısıtabilirsiniz. Oda sıcaklığına gelen etin iki yüzüne de tuz serpilir ve değirmenden karabiber öğütülerek dökülür (toz karabibere yeltenmeyin bile). Aslında eti tavaya atınca karabiber yanıp gidecek ama nedense tüm ünlü şefler bu noktada karabiber de kullanıyor. Ustalara saygı gereği biz de kullanıyoruz.

Demir tavamızı ocağa alıyoruz ve en yüksek derecede 10 dk. kadar ısınmasını bekliyoruz. Mümkün olan en yüksek ısıya ulaştığını anlamak için bir çay kaşığı suyu üstüne atın, su bir anda buharlaşırsa tavanız hazır demektir. Tavayı yağlamadık farkındaysanız, gerek yok, et yapışmayacak zira.

Eti tavaya düzgün bir şekilde serin. Ortalık savaş alanına döndüyse merak etmeyin, çıkan patlama sesleri zaferin yakın olduğunu müjdelemekteler. Etin yerini değiştirmeye, pişmiş mi diye bakmaya, üstüne bastırmaya çalışmayın. 4-5dk sabredin. 4 dk sabrederseniz az pişmiş, 5 dk sabrederseniz iyi pişmiş olacaktır. Arzu ettiğiniz sürede eti maşa yardımıyla çevirin ve diğer yüzünü de 4-5 dk kadar pişirin.

İşte burası püf noktadır: Eti tavadan alıp alüminyum folyo üzerine yerleştirin. Şimdi iki yüzüne de dilediğiniz miktarda karabiber öğütün, folyo ile sarın ve dinlenmeye bırakın.

En az 5 dk. dinlendirdikten sonra folyoyu dikkatlice açın, içinde çok değerli et suyu var ziyan olmasın.

Eti servis tabağına alın ve folyonun içinde kalan et suyunu üzerine dökün.

Yanında sadece marul ve kıvırcıkla hazırlayıp, sızma zeytinyağı ve taze sıktığınız limon suyuyla taçlandıracağınız yeşil salata tavsiye edilir. Afiyet olsun. Bu arada illaki T-Bone  Stearin fiyatını merak edenleriniz vardır , T-Bone Steak’in kilosu 40 TL, benim et 550gr. çekti. Yani yaklaşık 20 TL civarında.

EVDE T-BONE STEAK” üzerine 26 yorum

  1. Bir gurme ile daha karşı karşıyayız, tebrikler Mustafa. Alüminyum folyoya sıcak deyince sağlığa zararlı olmuyor mu?

    • Çok teşekkürler. Doğrudur, alüminyum folyo uzun süreli kullanımlarda zararlı. Folyoyu kullanma amacımız, tavadan aldığımız etin suyunun buharlaşmasını engellemek. Eti, kapaklı bir yemek kabında dinlendirerek de aynı sonuca ulaşabilirsiniz =) Afiyet olsun,

  2. Anlatım çok akıcı, basit ve güzel olmuş tebrikler…Evde bu tür kalın etleri denemeye cesaret edememiştim hiç. İlk fırsatta bu zinciri kıracağım. Teşekkürler

    • Tabi, fotoğraflarda görülen T-kemiğinin solundaki küçük kısım kontrfile, sağdaki büyük kısım bonfiledir. T-Bone Steak yerken ikisinden de tatmış oluyoruz. Ben oyumu bonfileden yana kullanıyorum ancak genelde en lezzetli kırmızı et antrikot olarak lanse ediliyor. Pişirme yöntemlerine gelirsek, mangaldan sonra en lezzetli sonucu demir tava veriyor. Ben demir tavanın üzerini ilave bir aparat ile kapatarak lezzeti artırabileceğimizi düşünüyorum. Hafif tütsü tadı bırakacağına inandığım bu yöntemi henüz denemedim ancak sonuç başarılı olursa ikinci bir yazının konusu olabilir.

  3. Tebrik ederim, bir dahaki sefere 3. dakikada aynı yüzeyde eti 45 derece döndürerek güzel bir ızgara izi yapabilirsin.

    • Kesinlikle, aslında ben bu denememde dediğiniz gibi 45 derece döndürdüm ancak 4. dakikayı geçtiği için belli bile olmadı =)

    • Tavayı Esse’den, markasını bilmeden aldım. Şimdi internetten araştırdığım kadarıyla Lava Metal marka olduğunu görüyorum. Benim de ilk deneyimim olduğundan ve başka bir ürünle karşılaştırmadığımdan marka öneremiyorum. Eğer sizin de ilk demir tavanız olacaksa bulabildiğiniz en uygun fiyatlı seçeneği öneririm =) Tavanızı hep elde yıkadığınız ve rafa kaldırmadan önce yüzeyinde nem kalmadığından emin olduğunuz sürece markası ne olursa olsun sizi yarı yolda bırakmayacaktır.

  4. Bizzat Mustafa şefimizin elinden bu tarifi yeme şansını yakaladım ve ben şimdiye kadar tek bir foruma yorum yapmamış yaşar usta düşünmeden açtım laptopu bastım tuşlara. Yıllardır etin tadını bilmediğimi fark ettim ve muhtemelen bundan sonra her yediğim ette o T-Bone Steak’in tadını arayacağım. Eline sağlık şefim, et et olalı böyle lezzetli olmamıştı. Artık onlar düşünsün…

  5. Buna Tbone steak demeye bin sahit gerek
    Kesimi yanlis yapilmis, daha iyi kasap bulmak lazim

    Tbone dedigin asagidaki gibi kesilir

    Ve asli grill’de pisirilmelidir. Tavada pisirilirse bu sekilde degil, once biraz kizartilir iki tarafli, medium rare olana kadar, sonra direk yuksek isida firina atilir, o esnada da bize uygun olan medium-well haline getirilir. Folyo filan olacak seyler degil. Firinda tereyagi ile hazirlandiktan sonra sunulur.

    Ozu grillde pisirilmektir, ve etin dagilmamasi gerekir, kalin kesimdir T-bone, kalin hazirlanir, kalin yenir, ve onemli olan etraftaki yaglarin hazirlanirken eti yumusatmsi ve tadina tad katmalaridir. Etrafinda yag olmayan T-bone kesimi dogru kesim degildir,

    Hazirlandiktan sonraki goruntusu de su sekil olmalidir

    • İyi bir kasap bulma konusunda kesinlikle katılıyorum ancak fotoğraflarda gördüğünüz et oldukça yağlıydı, antrikotun yan tarafları yağsızdı lakin önemli olan etin içindeki yağlar diye düşünüyorum.

      Elbette ki her türlü et mangalda daha lezzetli olacaktır.

      Fırına atmayı önermiyorum ancak evet, o da bir yöntemdir. Fırına atılan et kuruyor, lezzetini kaybediyor kanımca, bu yöntemi de denediğim için rahatlıkla söyleyebiliyorum.

      Tereyağı lezzet katabilir, hatta üzerine biraz sarımsak ve taze biberiye de sürülebilir.

      Afiyet olsun.

  6. Eti koyduğunuzda ocağı kısmıyor musunuz? Bir de bir tarafını mı 4 dakika pişiriyoruz? Yoksa her iki tarafı 2 şer dakika mı pişiriyoruz

    Teşekkürler

    • İki yüzü ortaama 4’er dakika. Ocağın açık,tavanın çok kızgın olmasının espirisi eti mühürlemek denen içindeki suyu salmadan pişirmek yöntemidir. Et sulu ve lezzetli olacaktır. Kuru et sakız kıvamına geldiğinden benim sevdiğim bir et türü değil fakat çok pişmiş seven arkadaşlarımda hallerinden gayet memnun. =)

  7. Tarifiniz için teşekkürler öncelikle, yalnız ben eti önce sodaya yatırdım gözenekleri açılsın diye.Birazdan süte yatıracağım. 2 parça iri dana biftek aldım kemiksizç Bakalım marine bir sonuç verecek mi demir tavayla.

  8. Tarifinizden çok memnun kaldım.Benim gibi Türk usulü çok pişmiş seven biri için bile süper bir tarif.İçindeki suyu kaybetmeden kısa sürede pişmesi çok iyiydi.

  9. mükemmel tarifti teşekkürler..bu kalınlıkta et pişmez diye düşünürken alıp deneyeyim denedim 3 cm den bile kalın bir dilim antrikot aldım çok yüksek sıcaklıkta kesin yanar bu dedim ama tarife uydum her iki yüzü 4 er dk pişirdim ve dinlendirdim sonuç muhteşemdi yediğim en iyi etlerden biriydi üstelik tavamda döküm değildi kalınca teflon kaplıtefal tavamda yaptım ama en yakın zaman bir döküm tava edineceğim teşekkürler mustafa bey…

    • Ali Bey afiyet olsun =) Yorumunuz beni çok mutlu etti. Döküm tavanız olsun olmasın, bir diğer pişirme yöntemi de etin dışını kısa süreli mühürleyip (her yüzü 3’er dakika kadar) fırına vermek. Önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında tavadan aldığınız gibi 10 dakika daha pişirebilirsiniz. Siz kalın tabanlı tava kullandığınız için sorun olmamış tabi ama kalın tabanlı tava kullanmadığınız durumda bu yöntemi deneyebilirsiniz.

  10. Hocam tebrik ederim resimler tarif ve anlatım süper ama eti servis ettiğiniz tabak olmamış. Bir steak tahtası veya en azından porselen bir tabak olmalıydı.

    • Afiyet olsun =) O zamanlar olanaklar kısıtlıydı, şimdi steak için tahta ve bıçak da edindik.

Bir Cevap Yazın

